German broadcaster DW’s online service blocked in Belarus


Updated 7 minutes ago

BERLIN (AP) – German TV broadcaster Deutsche Welle said on Friday that its online service and several other news portals were blocked by Belarus.

DW, which is funded by the German government, said it was first alerted on Thursday by some social media users in Belarus that it could no longer be viewed on certain internet service providers. This was then extended to all suppliers in Belarus.

The broadcaster said Belarusian authorities told the country’s Information Ministry website that access to several news portals was restricted as they were allegedly linked to websites carrying extremist material.

DW chief Peter Limburg protested the decision and called the allegation against the broadcaster “absolutely ridiculous”.

President Alexander Lukashenko “has shown that he will stop at nothing to maintain his grip on power in his fight against his own people,” Limburg said. “The massive use of independent media clearly shows that Belarusians no longer trust government-controlled media. “

A spokeswoman for the German Foreign Ministry said the country’s ambassador to Belarus had requested explanations from authorities there and demanded that access to DW’s website be restored.

Deutsche Welle provides news in 32 languages. He extended his service to Belarus several months ago.


Leave A Reply